Maak kennis met ons kersvers promoteam
We hoorden het al van componist en dirigent: “Koning van Katoren” wordt geen concert zoals een ander.
Dat bleek ook uit ons volgend bezoek: we probeerden uit te zoeken wat er zoal achter de schermen gebeurt bij dit uniek project. Al vrij snel na onze eerste repetities voor Koning van Katoren bleek dat er echt iets waardevols aan het groeien was. Iets dat echt veel aandacht nodig had, de aandacht dat het verdiende. Deze voorstelling moest ten volle “verkocht” worden aan ons publiek. Ergens rond Allerheiligen vorig jaar werd het idee geopperd om daarom een nieuw team in het leven te roepen. Een nieuw team onder de vleugels van het bestuur, dat zich ten volle op de promotie van het concert zou toespitsen. |
En dus ging men op zoek naar kandidaten. Al snel kwam men bij het volgende trio uit: Martine Leemans, Gerda de Laet en Reinhilde De Laet Alle drie hebben ze nauwe banden met de fanfare, maar vooral veel energie, goesting en enthousiasme om dit concert op de kaart te zetten!
Begin november 2018 hielden ze hun eerste vergadering, om ideeën op te doen en een modus operandi uit te dokteren. En er zouden nog vele meetings volgen. Alles werd heel zorgvuldig aangepakt: plannen maken, schema’s uitwerken, lijsten aanleggen, mensen contacteren, bijsturen, … een professioneel promoteam kan er inspiratie komen opdoen.
Het begon allemaal met het idee om verschillende mailinglistings te “streamlinen”, maar het groeide snel uit tot een heel draaiboek van verschillende pistes en manieren om ons publiek te bereiken en duidelijk te maken dat ze zich aan iets speciaals mogen verwachten.
Kaarten en affiches werden gekoppeld aan artikels, die op hun beurt verschenen op onze website, waar ook nog eens klankfragmenten kunnen beluisterd worden. Alles werd bedacht, gestuurd en gecoördineerd vanuit ons promoteam. Alles klikte en paste perfect in elkaar.
Maar ook de niet-digitale medemens wordt niet vergeten en op de hoogte gebracht via flyers en affiches. Bovendien worden ook kranten en tijdschriften gecontacteerd om via deze weg iedereen die het horen wil warm te maken voor ons “Koning van Katoren” concert.
Bovendien worden ook nieuwigheden geprobeerd, zoals de nieuwe formule waarbij het concert wordt gecombineerd met een diner vooraf in Hof Ten As. Dit blijkt heel goed aan te slaan en zou wel eens een vervolg kunnen krijgen bij latere concerten.
Heeft dit allemaal zijn nut, hoor ik U al zeggen: wel op het moment van dit interview kwam het bericht dat de zaterdagvoorstelling uitverkocht is, en die van vrijdag al aardig vol loopt.
De energie van ons trio lijkt onuitputtelijk, want ze houden het niet louter bij het “rechtstreeks promo” maken.
Naast dit alles doet dit promoteam namelijk ook een soort van herformulering, herziening en opwaardering van onze jeugdwerking. De verschillende activiteiten die onze jongere muzikanten organiseren voor de nog jongeren, worden ook gelinkt aan dit concert. Zo werd tijdens de kerstvakantie de film “Koning van Katoren” vertoond en ging er recent een sport- en spelnamiddag door, ook helemaal in het thema van ons volgend concert.
Daarbij worden ook de ouders van onze allerjongsten goed geïnformeerd over wat er allemaal te gebeuren staat, zodat ook zij nauwer bij onze fanfare en haar werking betrokken worden.
U hoort en leest het, het was een wervelwind van energie en ideeën die me die avond werden aangereikt. Nog nooit moest ik zo weinig vragen stellen. 😊
Bij het buitengaan zag ik de hal vol met kronen liggen, die moesten verknipt worden voor decoratie van de zaal.. U moet namelijk weten dat er ook nog zoiets als een “decoteam” bestaat, waarvan deze dames ook deel uitmaken.
Weet dat het laatste nog niet gezegd is door dit team. U zal nog meer horen en lezen via mail, brief of welk medium ook.
Het is namelijk zo dat ons promoteam ook werk zal leveren voor volgende activiteiten die onze fanfare voor u zal organiseren.
U bent bij deze gewaarschuwd! 😊
nog een paar wist-je-datjes die ik jullie niet mag onthouden:
+ het versturen van de eerste nieuwsbrief werd door ons promoteam met de nodige Cava gevierd… alleen kregen ze al snel van Griet te horen dat er een verkeerde datum in vermeld werd!!
+ Martine vervoegde het team uit pure nostalgie naar de tijd dat er nog “fanfallegro con info’s“ werden verspreid, die ze bovendien nog allemaal heeft liggen!!
Begin november 2018 hielden ze hun eerste vergadering, om ideeën op te doen en een modus operandi uit te dokteren. En er zouden nog vele meetings volgen. Alles werd heel zorgvuldig aangepakt: plannen maken, schema’s uitwerken, lijsten aanleggen, mensen contacteren, bijsturen, … een professioneel promoteam kan er inspiratie komen opdoen.
Het begon allemaal met het idee om verschillende mailinglistings te “streamlinen”, maar het groeide snel uit tot een heel draaiboek van verschillende pistes en manieren om ons publiek te bereiken en duidelijk te maken dat ze zich aan iets speciaals mogen verwachten.
Kaarten en affiches werden gekoppeld aan artikels, die op hun beurt verschenen op onze website, waar ook nog eens klankfragmenten kunnen beluisterd worden. Alles werd bedacht, gestuurd en gecoördineerd vanuit ons promoteam. Alles klikte en paste perfect in elkaar.
Maar ook de niet-digitale medemens wordt niet vergeten en op de hoogte gebracht via flyers en affiches. Bovendien worden ook kranten en tijdschriften gecontacteerd om via deze weg iedereen die het horen wil warm te maken voor ons “Koning van Katoren” concert.
Bovendien worden ook nieuwigheden geprobeerd, zoals de nieuwe formule waarbij het concert wordt gecombineerd met een diner vooraf in Hof Ten As. Dit blijkt heel goed aan te slaan en zou wel eens een vervolg kunnen krijgen bij latere concerten.
Heeft dit allemaal zijn nut, hoor ik U al zeggen: wel op het moment van dit interview kwam het bericht dat de zaterdagvoorstelling uitverkocht is, en die van vrijdag al aardig vol loopt.
De energie van ons trio lijkt onuitputtelijk, want ze houden het niet louter bij het “rechtstreeks promo” maken.
Naast dit alles doet dit promoteam namelijk ook een soort van herformulering, herziening en opwaardering van onze jeugdwerking. De verschillende activiteiten die onze jongere muzikanten organiseren voor de nog jongeren, worden ook gelinkt aan dit concert. Zo werd tijdens de kerstvakantie de film “Koning van Katoren” vertoond en ging er recent een sport- en spelnamiddag door, ook helemaal in het thema van ons volgend concert.
Daarbij worden ook de ouders van onze allerjongsten goed geïnformeerd over wat er allemaal te gebeuren staat, zodat ook zij nauwer bij onze fanfare en haar werking betrokken worden.
U hoort en leest het, het was een wervelwind van energie en ideeën die me die avond werden aangereikt. Nog nooit moest ik zo weinig vragen stellen. 😊
Bij het buitengaan zag ik de hal vol met kronen liggen, die moesten verknipt worden voor decoratie van de zaal.. U moet namelijk weten dat er ook nog zoiets als een “decoteam” bestaat, waarvan deze dames ook deel uitmaken.
Weet dat het laatste nog niet gezegd is door dit team. U zal nog meer horen en lezen via mail, brief of welk medium ook.
Het is namelijk zo dat ons promoteam ook werk zal leveren voor volgende activiteiten die onze fanfare voor u zal organiseren.
U bent bij deze gewaarschuwd! 😊
nog een paar wist-je-datjes die ik jullie niet mag onthouden:
+ het versturen van de eerste nieuwsbrief werd door ons promoteam met de nodige Cava gevierd… alleen kregen ze al snel van Griet te horen dat er een verkeerde datum in vermeld werd!!
+ Martine vervoegde het team uit pure nostalgie naar de tijd dat er nog “fanfallegro con info’s“ werden verspreid, die ze bovendien nog allemaal heeft liggen!!